2011. május 7., szombat

Bolhapiac


Bizony, bizony, Dubai-ban is van bolhapiac. Már hónapok óta tervezem, hogy megnézem (havonta egyszer van, hozzám viszonylag közel), és ma végre sort kerítettem rá. Ideje is volt, ugyanis a mostani volt októberig az utolsó szabadtéri piac, ezután egy szálloda rendezvénytermében fogják tartani...

Teljesen ledöbbentett, mekkora tömeg és tülekedés található a piacon. Azt hittem, hogy ide mindenki csak poénból jön, mint én - mindenféle bájos ámde haszontalan limlomot venni, pedig dehogy: a filippínó cselédek, a szegényebb indiai családok és a pakisztáni taxisofőrök számára ez igenis egy fontos árubeszerzési lehetőség, és ennek megfelelően néha azon gondolkodtam, most fognak agyontaposni. Aztán ott vannak az arab hölgyek és családok... ők nyilván szintén hobbiból vásárolnak, de úgy tesznek, mintha élet-halál kérdés lenne. És akkor ott vagyok például én, aki borzasztóan élvezem a forgatagot, és mindenáron használt backgammon készletet szeretnék venni (fontos, hogy használt legyen, a bolti nem jó). Vagy valami helyi kézműves terméket a dohányzóasztalra. Vagy igazából bármilyen vásárfiát, csak sztorija legyen.

Az árusok közül páran, úgy látszik, hivatásszerűen űzik a használtcikk-kereskedést, mások unatkozó angol házaspárok, akiknek nem volt jobb ötletük a hétvégére. Aztán lehet, hogy én is itt árulok majd, amikor eljön az ideje búcsút inteni Dubai-nak?


Pár kép a dubai-i stílusú bolhapiacról...

A piacot a Safa parkban tartják egyébként:



Tömeg:


Elől alkudozás, hátul Downtown (bal oldalon a Burj Khalifa):



Piac utáni piknik/ pihi a parkban:


Végül veszek 4 vörösboros poharat 20 dirhamért (nem mintha szükségem lenne rá, de helyes az eladó csaj... aztán a férje becsomagolja nekem az árut). De a csúcs: találok egy eredeti, működő tagine-t. Imádom a tagine-t (mint kaját), már régóta meg akarom tanulni, hogy kell készíteni, erre sikerül vennem egy hagyományos edényt hozzá, 10 dirhamért. Boldogság. 
Hát nem gyönyörű?

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése