2010. február 27., szombat

Turistáskodás a város másik felén

Két héttel ezelőtt Christian felvetette, hogy menjünk el csavarogni a város másik felébe, megmutatja nekem a kedvenc helyeit Dubai-ban. Jártam már ugyan a Creek környékén egyszer-kétszer, de minden alkalmat meg kell ragadni a turistáskodásra :) és kíváncsi voltam Christian idegenvezetésére is.

Még mindig meg tud lepni, hogy kimozdulok a Dubai Marinából, utazom fél órát, és egy teljesen más világba csöppenek. Az ott ugyanis az igazi Közel-Kelet.



Először Satwa-ban kocsikáztunk egy kicsit. Satwa a város egyik legrégebbi része. Kicsi, hagyományos fehér házacskák, a tetőn száradó ruhák, és az élet az utcán zajlik, mindenki kint van, mászkál és beszélget. Egyesek a tetőn állnak és onnan beszélgetnek az utcán levőkkel.
Satwa hátterében a Sheikh Zayed Road-i felhőkarcolósor áll egyébként, köztük az én irodám, így nagyon izgalmas a kontraszt. Érdekes háttérinfó, hogy Dubai "szégyenli" ezt a negyedet és le akarják bontani, egész pontosan egy tengeröblöt akarnak ásni a helyére. Satwa egy részét már lebontották, de most leálltak a munkával, gazdasági válság és társai.

Innen Deirába mentünk, a Souq-ok városrészébe a Creek (öböl) mellett. Végre utaztam abra-val, a kis vizitaxival amely 1 dirhamért visz át az öböl túloldalára. Az abrák vezetői pedig versenyeznek a fuvarért, ezért őrült tempóban furikáznak az öblön át. Beállnak a megállóba, gyorsan felpakolnak 10-12 embert, begyűjtik az 1 dirhamokat, és áttűznek a túloldalra. Hát, nem mindig volt zökkenőmentes a dolog (konkrétan ki- és beállásnál olyan, mintha dodzsemeznének a sofőrök) de mindesetre nagyon szórakoztató.

Az állomás:


A várakozó abrák az állomás (kikötő) előtt:

És nekiindulunk! Eszméletlen sok a sirály.




Az öblön átkelve Bur Dubai-ban kötöttünk ki, egy másik régi városrészben,amely főleg indiaiak által lakott. Itt körbesétáltunk egy kicsi bazárt, alkudoztunk olyan dolgokra amelyekre semmi szükségünk nem volt, és próbáltunk elvegyülni az eszméletlen nyüzsgésben és forgatagban.




Utána vissza Deirába, a túlpartra. Sétáltunk egyet a Creek mentén (ez az a szakasz, ahol a teherhajókat pakolják ki, egyszer itt már jártam egy esti túra alkalmával és írtam is róla).

A "teherhajók"



Aztán Deirában is körbejártuk a Souq-ot (a fűszer bazárra esett ez alkalommal a választás). Klasszikus turistáskodás, és nem csak azért, mert te úgy érzed, most valahol nagyon máshol vagy, de mások is külföldiként kezelnek, fura érzés, és amiatt még inkább, hogy én már itt-lakónak érzem magam.

Nagyon jó kis túra volt - Christian lelkesedése átragadt rám és jól esett megint felfedezőnek érezni magam. És ha ha ezt elfelejtem, bármikor fel tudok pattanni egy metróra és Deirába menni inspirálódni...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése