2010. július 10., szombat

Török projekt

Óriási szuper-fontos projekten dolgozom, Törökországot kell éppen megváltanunk. Sanjay, az igazgatónk elment szabira, ez az elmenetele előtt 1 nappal esett be, így egy elegáns mozdulattal átrajzolta a térképet és rám bízta a török piacot, amely nem tartozott hozzám, de ezt "csak rám meri bízni" (cserébe vagy Libanont, vagy Iránt elvesztem, és egyiket sem szeretném átadni...) Nassim is szabin volt, megszületett a kisfia, így enyhén szólva zűrös volt az utóbbi két hét, rohangáltam mindenfelé, aztán visszajött Sanjay, prezentáltuk a javaslatot, mindenki boldog, ömlengés és well-done e-mail, úgyhogy elvileg most már nyugi lesz. Amiért említem az egészet, hogy a projekt jóvoltából életem minden bizonnyal legviccesebb/legfurább feedbackjét kaptam az ügyféltől. Az egyik filter-design prezentáció alatt közli az ügyfél, hogy tök jó a javaslat, de attól tart, nem használhatjuk a piros színt a filteren - hiszen az emberek azt fogják gondolni, a cigarettafilter disznóvért tartalmaz. Disznóvért. Filter.

Először azt gondoltam, rosszul hallok, majd bevallottam, nekem egyszer sem jutott eszembe, hogy a filter disznóvért tartalmazhat. Mire az ügyfél felvilágosított, hogy a török piacon elterjedt a hiedelem, hogy disznó-"alkatrészeket" tartalmaz a cigaretták filtere, és komoly PR probléma lett, hiszen persze minden, ami disznó, az haram (bűn). Végül a BAT-nak hivatalos nyilatkozatot kellet kiadnia, hogy a filter nem disznóból van.

Nem tudom, igaz-e a sztori vagy ilyen formában igaz-e, de zseniális, és rádöbbent hogy még mindig mekkora meglepetések, interkulturális izgalmak tudnak érni itt. Mindesetre a filter design nem fog piros színt egyáltalán tartalmazni. Barnát sem, nem illik a márkavilágba, meg persze nehogy beteg-disznó-vér jusson valakinek is eszébe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése