2010. augusztus 20., péntek

Ramadan a plázában




Mondtam már, hogy a Ramadannak kicsit olyan hangulata van, mint a karácsonynak? Hát tessék:




(Ramadan Kareem. Up to 50% off).

Sétáltam egyet a Mall of the Emirates-ben valamelyik nap és láttam érdekességeket.... jellemzően minden boltban hirdetnek valami Ramadan-specifikus ajánlatot, a boltok kidíszítve, stb. A kedvencem ez a Nokia kirakat volt:



Nagy telefon-másolat, LED kijelzővel, mellette kis szőnyeg meg lámpás meg holdacska a háttérben - tessék egy multi vállalat, amely magáévá tette a Ramadan essszenciáját :)

De továbbmegyek. A telefon kijelzője folyamatosan változik és most a telefonon kapható alkalmazásokat mutatja:




Az egyik alkalmazás mutatja az aktuális ima-időpontokat, arab és latin írásmódban is:




És a "Korán alkalmazás" leírása:



A Ramadan a böjtölés mellett az adakozásról is szól (bár nem az éves nagy adakozás, a Zakat, de a Ramadan alatt is kell jótékonykodni). Egy nagyon jópofa kezdeményezés - amelyet szerintem inkább a nyugati expatokra szabtak, hisz a muzulmánok úgyis adakoznak - amely összeköti az adományozást és az eladásösztönzést (kellemeset a hasznossal): ha adakozol ruhákat, szemüvegeket, könyveket, akkor kedvezményre jogosító kuponokat kapsz egyes divat- és könyvesboltokba, optikákba. Hogy újra vásárolj! Hogy jövőre ismét legyen mit adakozni! Vicces.





Aztán voltam a Dubai Mall-ban is, ahol az alábbi visszafogott dekorációval találkoztam (pár csillag az átriumban....). Mondom én, tiszta karácsony.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése