2010. január 27., szerda

Mahmovies!

Hétfő este elmentem a Mahmovies! idei első vetítésére. Már régóta terveztem, hogy elkezdek járni ezekre a hétfő esti mozikra, de eddig nem jött össze, tavaly egy egész évadot kihagytam, mert sok volt a meló... most nagyon fegyelmezetten pontban este 6-kor leléptem és milyen jó, hogy ezt tettem.

A Mahmovies-t egy helyi pasas szervezi. Rendező, állandóan filmfesztiválokra jár, és pár éve elkezdett a saját nappalijában vetítéseket rendezni ahova meghívta a barátait, meg a barátok barátait... és amikor már kinőtték a nappalit, akkor tette át a JamJar nevű helyszínre. Minden évadnak van egy témája (pl. a tavalyinak, amelyet kihagytam, a fekete-fehér volt a témája, olyan filmeket vetített, amelyek művészi megfontolás végett fekete-fehérek, most pedig a Music for the Eyes fut, ahol a film és a zene kapcsolatát elemzi).

A JamJar pedig kis művészeti klubház, Dubai egyik ipari részén található, gyakran rendeznek kiállításokat, találkozókat, foglalkozásokat és már régóta le akartam csekkolni.

Nagyon szimpatikus volt ez az egész. Maga a hely is barátságos, az emberek is teljesen rendben voltak. A nappali-feelinget megőrízték, és kb. 200 babzsákkal volt teleszórva a hely, a vetítés előtt ingyen pizzát osztogattak, ja maga az egész rendezvény is ingyenes.







Eredetileg megbeszéltem pár Social Circles - haverral, hogy ott találkozunk, és össze is futottunk, de aznap még az egyik kolléganőmet is meggyőztem, hogy csatlakozzon, ő:



A vetített film egy dokumentumfilm volt a kreativitásról, a szerzői jogokról és a remixelés hatásáról a kultúránkra. Nagyon érdekes, RIP: A Remix Manifesto a címe, és itt ingyen le is tölthető: www.ripremix.com .

A mostani évadban, mivelhogy zenés a téma, a filmek után koncerteket is adnak. Az eheti koncert egy kanadai csapat volt, Lost Fingers, akik a szerzői jogos témába szépen illeszkednek azáltal, hogy 80-as évekbeli slágereket dolgoznak fel, saját definíciójuk szerint gipsy jazz stílusban. Hihetetlenül vicces és bulis zene, azóta le is töltöttem és ezt hallgatom... És élőben még jobb volt. Az egyetlen bánatom az volt, hogy a koncertet is babzsákban fetrengve kellett végighallgatni, pedig én már az első számnál fel akartam ugrani és táncolni... de sajnos a többiek túl fegyelmezettek voltak.



A jövő heti program is érdekesnek tűnik, úgyhogy biztos ott a helyem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése