2009. október 15., csütörtök

Végre hétvége

Elképesztően fáradt vagyok. A héten az 5-ből 4 teljes napot (és éjszakát) a BAT-ban töltöttem, a jövő éves terveken dolgoztunk. Bent volt a teljes csapat a régióból (BAT salesesek/key accountok minden fontos országból, két Ogilvy-s meg én a G2-ból), megismertem rengeteg új embert nagyon sokféle helyről, így izgalmas is volt, de hulla vagyok. A 4-ből nettó 2 nap azzal telt, hogy egy 11 oszlopból álló, az elején üres táblázatot töltöttünk, és soronként megbeszéltük az aktivitás időzítését, helyét, költségét stb.
270 soros lett a táblázat a végére.

Az interkulturális élmény azért sok mindenért kárpótol. Nagy ez a régió, igen nagy kulturális eltérésekkel (Dél-Afrika és Libanon és UAE és sok más). Bár látszólag mindenki egy nyelvet beszél (úgyis mint angol, meg pláne úgy, hogy a BAT "vállalati nyelve"), mások az érvelési stílusok, a humor, stb. és ennek megfigyelése nagyon izgalmas. A kedvenc sztorim mégis az, amikor az afrikai csaj megkérdezte a libanoni srácot, mit látott a legutóbbi promóció értékelésében. A srác viccből arabul válaszolt, hogy "semmit" (mufa vagy musa vagy vmi ilyesmi), mire a csaj egy pillanatra megszeppent, majd elkezdett röhögni: ugyanaz a szó szuahéliül azt jelenti, "szar". Tudom, olyan mint egy rossz vicc, de azért jellemzi a csapat összetettségét.

Annyira érdekes, amikor egy kisebb csapatban valaki elkezd egy szófordulatot használni, és aztán erre mindenki öntudatlanul rácuppan és maga is elkezdi mondani. Eszter féle "sünszarást" szerintem mindenki tudatosan építette be a szókincsébe, de pl. tisztán emlékszem, amikor a magyar BAT-ban egyszer csak mindenki elkezdte használni a "becsellendzselni" összetételt, magyar igekötővel és angol igével ("a múlt heti meetingen becsellendzselték a javaslatunkat"). Tökre megértettem, miért használják, hiszen ezt a nuanszot a magyarban nehéz átadni (pl. a megtámad túl erős, a megkérdőjelez mást jelent stb) - mégis nagyon érdekes volt kívülállóként megfigyelni, hogyan terjed el, kinek mikor jelenik meg a szótárában (és amikor én is először kimondtam teljesen spontán, akkor még jobban meglepődtem). Nem sikerült kiderítenem egyébként, hogyan, kitől indult ez el. Vagy például amikor elkezdtük az ügynökségen használni az "exekúció" szót.
A mostani megbeszélés és a hét nyertes kifejezése a "manage expectations" volt. Egyébként bizonyos szitukban teljesen helyénvaló persze használni, de számunkra töltelék-kifejezés lett, és minden egyes mondatban megjelent, ("just to manage your expectations, we will have a cigarette break in 5 minutes", "just to manage your expectations, can we talk about the Sharm el Sheikh and Abu Dhabi proposals this afternoon?") és annyit hallottam, hogy a végére elvesztette a jelentését.

Tegnap este elmentünk egy közös csapat-bowlingra és utána vacsorára. Bort és Arakot és sört iszogattam felváltva (ahogy mindenki), így ma van az első igazi másnaposságom, amióta itt vagyok... Jó buli volt nagyon, szuper csapat és örülök hogy alkalmam adódott megismerni őket mind ilyen gyorsan. Voltak azért érdekes pillanatok, például amikor hajnali fél kettőkor átmentünk az egyik bárból a másikba, és véletlenül kettesben kerültem egy taxiba a regionális DUNHILL igazgatóval, és húsz percen keresztül beszélgettünk, hogy mennyire vagyok megelégedve a helyi insight-ok minőségével, miközben én meg arra próbáltam koncentrálni, hogy egyenesen üljek és kapaszkodjak és sikerüljön bemondani a következő hely nevét a taxisofőrnek, az izzasztó volt (mellesleg, hihetetlen jófej csávó az ember így nem volt gáz).

Ja, dolgozik itt a BAT-ban egy András nevű magyar. pénzügyes, így eddig nem találkoztam vele, meg asszem nem is dolgozott soha a magyar BAT-ban. Csak az tűnt fel a meeting első napján, hogy mindenki megkérdezi, honnan jöttem, és teljesen blazírtan nyugtázza, hogy Magyarországról (általában ez egzotikusan hangzik és emberek rácsodálkoznak) - aztán kiderült, hogy az országok lakosságát figyelembe véve teljesen túlreprezentáltak voltunk. Vele is jót beszélgettem.


Pár fotót is gyorsan beszúrok...


Tegnap reggel kihasználtam, hogy korábban kellett kelni így láthattam a hajnalt...






Bowlingozunk...




Vacsora. Egy libanoni étterembe mentünk, a Mall of The Emirates-ben. Az asztal végénél a teljes fal üveg és mögötte van a sípálya. Elég bizarr érzés, végig rajtam volt a pulcsi és még így is "fáztam", egyszerűen azért, mert a túloldalon havat láttam....


Az ügyfelem és én...


Na megyek aludni, holnap megyek kirándulni Oman-ba! Ismét a Social Circles-szel. Egész napos patakban gyaloglós - vízesésre felmászós- barlangba bemászós. Nagyon várom! Majd beszámolok persze, hogy sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése