2010. április 5., hétfő

Lelkes állampolgárok

Tegnap Barbival elmentünk szavazni. Ezt leszervezni nem semmi megmérettetés volt, beleértve a nyilatkozat-küldést a harmadik kerületi jegyzőhöz és a vasárnapi munkából való ellógást, de a csúcs az volt, hogy a szavazást persze Abu Dhabiban tudtuk megejteni, tehát órákat utaztunk - azért a 10 percért. De az biztos, hogy emlékezetes szavazás volt!

Barbival 3 körül találkoztunk, felszedett az irodámnál és már repültünk is Abu Dhabi felé. A távolság nem sok (120 km) és végig autópálya van (konkrétan a Sheik Zayed Road), viszont a forgalom általában elég húzós. Most mázlink volt (Abu Dhabi-n belül már nem).

Szóval megyünk az autópályán, és Barbi elejtett megjegyzéseiből rájövök, hogy tulajdonképpen ő (sem) tudja, hova kell mennünk. Járt már a követségen, de soha nem ő vezetett így nem emlékszik, hogyan kell odatalálni. Ami vicces azért, lévén Abu Dhabi is majdnem egymilliós város, azért az ember gondolom nem bukkan csak úgy rá a magyar zászlós házra, de gondoltam, Hallas, majd valahogy megtaláljuk. Végül megtaláltam a Magyarországról kapott értesítőmet, amelyen rajta volt a nagykövetség címe, valahogy így: XY torony, X negyed, 26. utca, 477-es villa. Picit furcsálltam, hogy torony is meg villa is, de nem foglalkoztam vele túlzottan.

Abu Dhabiból nem sokat láttunk, és nem is volt sok időnk körbenézni mert Barbinak sietnie kellett haza (majd 3 hét múlva sétálunk azért egyet). Láttam azért autóból a Yas Islandet (ahol a Forma 1 pálya van és felette a Yas Hotel), a korong alakú irodaépületet, amelyet a múltkor a repülőből is láttam:


Építenek egy hidat:


A híres Sejk Zayed nagymecsetet (ez a világ 8. legnagyobb mecsete és beengednek nem-muszlimokat, ide vissza kell jönnöm):



Láttam a Corniche-t, a tengerparti sétányt is, de szóval fel kell még fedezni ezt a helyet. A város egyébként a tenger felé szélesedik és sok kis szigetet is magába foglal, így tele van hidakkal és következésképp dugókkal.

Abu Dhabiban még a taxi is más...




Amikor megtudtam, hogy 26. utca, megnyugodtam, gondoltam azt így már nem lesz nehéz megtalálni... Abu Dhabiban az utcák számozása kb. így néz ki: 7, 12, 9, 2, 8, rájuk merőlegesen 37, 4, 14. Csodával határos módon mégis megtaláltuk a 26. utcát - és aztán a megfelelő villát az istenért sem. Végül Barbi előkereste a nagykövetség számát, amelyet felhívtam - üzenetrögzítő jelentkezett (húsvét vasárnap). Ezután találtunk egy sürgősségi számot, amelyet vészhelyzet esetén, pl. ha börtönbe kerülsz, kell hívni. Na ott felvették és közölték, hogy "Ja, 3 éve elköltöztünk onnan, most már a XY Tower-ben vagyunk. Menjenek végig a 9. utcán, majd a 6. utcán jobbra, ott lesz egy furcsa tetejű épület és egy Nissan szalon. A Nissannál kell jobbra fordulni, majd megint jobbra, és ott vagyunk". (később elmagyarázták, hogy három éve próbálják rávenni a Külügyminisztériumot, hogy javítsák ki a címüket. Most már azt elérték, hogy a régi címhez HOZZÁÍRTÁK az újat is. De a tavalyi népszavazásnál azt javasolta a Külügyminisztérium, hogy állítsanak egy hoszteszt a régi címhez, hogy eligazítsa a honfitársakat).

A Nagykövetségünk egy 6. emeleti, egyébként szép lakás, amely a sógorokkal egy épületben található (bár jelzem a ház előtt csak osztrák zászló van, magyar nincs).

A bal oldali ház az:



És a hatodik emeleten:


Nyitva tartás: (5 magyar dolgozik itt, mint megtudtam)


Becsengettünk, mert azt kérték a kiragasztott cetlin...



... és bent találkoztunk az itteni konzullal és a Magyarországról ideküldött nénivel, aki az urna hazaszállításáért felel. Mindketten borzasztóan boldogok voltak, hogy húsvét vasárnap ott lehetnek, de egyébként aranyosak voltak, jól elbeszélgettünk. 34-en vagyunk az UAE listán, ami ahhoz képest, hogy egy szombat délutáni magyar bulira 150 ember simán feliratkozik, elég szomorú. No mindegy, mi megcselekedtük. Három hét múlva újra itt, és akkor remélem Abu Dhabiban is jobban körbe tudok nézni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése