2010. június 22., kedd

Mindennapok a szaunában

Áttértünk nyári életmódra.

Igen, már egy ideje emlegettem, hogy mennyire meleg van, de csak nemrég jöttem rá, hogy ez mit jelent a mindennapok szempontjából.

Először is, maga a meleg - hogy egy szép képzavarral éljek - hidegen hagy, szinte észre sem veszem már és igazán nem jelentős különbség, hogy 42 vagy 47 fok. Reggel és este, amikor melóba-melóból megyek, valahogy túlélhető, a durva meleg pedig úgyis akkor van, amikor bent vagyok az irodában vagy a lakásban. Igazából áprilisban jobban ki voltam borulva azon, mi jön majd, mint most, amikor már itt van. (A pára, amely egyik napról a másikra rátelepedett a városra, és most szeptemberig itt marad velünk, sokkal idegesítőbb).

Másodszor is, furcsa dolog bent ülni a szobában és tudni, hogy nem mehetsz ki, amikor kint süt a nap és a tenger is gyönyörű. Persze ismerem azt az időszakot, amikor hónapokon keresztül gyakorlatilag minig bent vagyunk, de olyankor sötét van kint és esik/fúj/hideg van.

Harmadszor, az a tipikus bent-ülök a szobában és töprengek - hova halad az életem és egyébként is minden rossz - típusú novemberi letörtség érdekes módon itt júniusban érkezik. Picit más úgy, hogy kint süt a nap, de gyakorlatilag ugyanaz.

Hogyan lehet Dubai-ban átvészelni a nyarat? (és ezt most az elkényeztetett nyugati expat kérdezi, és nem az indiai építőmunkás, aki nem átvitt értelemben küzd az életéért).

1. Shopping

A plázák, bár egész évben tömve vannak, most még népszerűbbek. Az emberek egyrészt még
őrültebbek a vásárlással kapcsolatban - főleg, hogy az év másik nagy "Shopping Ünnepe", a Dubai Summer Surprises is megérkezett (az első februárban volt), óriási kedvezményekkel és mindenféle rendezvényekkel.

A shoppingon túl pedig ilyenkor plázába mész és kihasználod mindazt a szórakozási lehetőséget, amelyet a bevásárlóközpont nyújtani tud. A héten voltam a Dubai Mall-ban és kaptam egy szórólapot arról, hogy nyári tábort szerveznek gyerekeknek (kb. mint a nyári iskolatáborok otthon, amikor napközben vigyáznak a gyerekedre és minden délután visszahozzák). A terv kb. így nézett ki: Vasárnap: korizás a Dubai Mall koripályáján; Hétfő- Sega Republic (Dubai Mall beltéri vidámparkja); Kedd - Dubai Mall akvárium; Szerda: Kidzania (Dubai Mall játszóparkja, stb.) Én nem tudom, ki hogyan van ezzel, de engem kirázna a hideg a gondolattól, hogy a gyerekem egy plázában töltse a nyarat.

2. Masszív pénzköltés mindenféle vendéglátóipari egységekben

Mivel minden piát forgalmazó hely hotelben van /hotelhez kapcsolódik, bátran kijelentem, hogy ennyi szállodában még összesen nem voltam életemben, mint az utóbbi hetekben. Bárok, sörözők, táncos helyek és éttermek. Este elmész valahova, majd másnap hosszasan mesélsz arról, hogy nézett ki a hely és mi volt a menün és mennyire bunkó/kedves volt a pincér - azt színlelve, mintha valami fantasztikusan izgalmas történt volna az életedben. Pedig nem.

3. Otthon

Otthon egy idő után eljutsz az Internet utolsó oldalára is, valamint habzsolod a DVD-ket. Lakótársamhoz és hozzám is jár a munkahelyre egy-egy kalóz DVD-díler (az ővét Ping-nek, az enyémet Candy-nek hívják, mindketten filippínó csajok felvett nevekkel). 10 dirham egységesen minden DVD, a minőség egész jó és előbb jönnek meg a filmek, mint a mozikba. Így kényszeresen DVD-ket vásárolok (a filmek mellett egész évadokat sorozatokból - Tudors, Madmen, stb).

Hát asszem a fenti 3 pont kb. összefoglalja, mi mindent lehet nyáron tenni, hogy elüsd az időt, amennyiben nem utazol el. Én mindenesetre a fentieket teszem, és igyekszem nem besokallni már júniusban. Rengeteg egyébként a program - nem is tudom, hányszor találkoztam mindenféle ismerősökkel, hány sörözőben voltam az utóbbi hetekben, hány étteremben (pl. voltam megint hajókázni a Creeken dhow-ban, voltam a Burj Khalifában a vilag első Armani Hoteljében brunchon stb stb) - de ezek valahogy mind összefolynak hisz mind hasonlóak.

A nyárra való felkészülés jegyében letettem a cigit: ezen a héten lesz egy hónapja, hogy nem dohányzom. És nem egyszerű; először depressziós, majd iszonyú agresszív lettem, és még most is hihetetlen dühöt tudok érezni sokszor, bár már sokkal jobb. Azért volt egy-két "robbanásom" az utóbbi hetekben és le a kalappal azok előtt, akik elviselnek. Mindenképpen le akartam szokni a cigiről a XXX szülinapom előtt, és akkor már praktikus szempontok miatt Ramadan előtt, hát most jött el az ideje.

Most utólag visszaolvasva a bejegyzést szégyenlem magam, hogy ekkora önsajnálatot levágok amiatt, hogy unatkozom. Luxus probléma, fúj. Rögtön összeszedem magam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése