2010. szeptember 8., szerda

Ramadan utolsó napja

Én ma már itthon vagyok - elkezdődött a négynapos hétvégém. Most már tudjuk (tegnap éjszaka jelentette ki a hold-figyelő bizottság), hogy hivatalosan holnaptól kezdődik az új holdhónap, és ezáltal az Eid al Fitr ünnep is, tehát a mai napot potyára kaptuk, de ezt csöppet sem bánom. Az idei dátum-megállapítás egyébként nem ment egyszerűen és már mindenki türelmetlen volt, mikorra hirdetik ki az ünnepet. Végül mi négy napot kaptunk, ami itt a Grey-től szokatlanul nagyvonalú - egy csomó ismerősöm vagy csak háromnapos, vagy egész egyszerűen szokásos hétvégét tart.

Amint kiderült, lesz idén is hosszú hétvége, mindenki pánikszerűen elkezdett utakat foglalni, vannak ismerőseim, akik 19 órával a járat előtt nepáli, sri lankai, egyiptomi stb. hétvégéket foglaltak. De a nagy többség Ománba megy (egy haverom elmésen megállapította, hogy úgy tűnik, Eid al Adhah alkalmával Mekkába kell zarándokolni, Eid al Fitr-kor viszont Ománba kell zarándokolni). Tényleg, rengeteg UAE-beli kerekedik fel és megy át a szomszédba, amely közel van, szép a természet (hegyek, erdők (!), stb.) és úgy egyébként is kellemes hétvégei elfoglaltság.

Jelentem, én is indulok délután Ománba, amint az ismerősök végeztek a melójukkal. 2-3 napra megyünk, road trip, rugalmas program, sátorozás (ott állítólag csak 35 fok körül lesz....) körbenézünk (nem Mussandam lesz ez alkalommal, ahol már voltam hajókázni, kajakozni, kempingezni - hanem a Szultánság fő területére, az anyaországba látogatunk). Egy napot Muscat-ben is nézelődni fogunk, a fővárosban. Muscat arról nevezetes (bár nem tudom, ezt tudják-e a muscatiak), hogy az az egyedüli hely az Arab-félszigeten, ahol már majdnem jártam egyszer, mielőtt ideköltöztem volna. Volt kolléganőm Nelli dolgozott Muscatban kb. 4-5 éve, és határozottan terveztem, hogy meglátogatom, aztán az utolsó pillanatban kellett lemondanom az utat. Na tessék, majd most hétvégén körbenézek.

Szóval nagy az izgalom - a jövő héten beszámolok az útról.

Eid Mubarak!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése