2009. szeptember 9., szerda

Settling in...

Úrisn, már két napja nem írtam! Sürgősen pótolnom kell, ráadásul egy csomó extra témát összegyűjtöttem amelyeknek külön postot fogok szánni úgyhogy fel kell pörögnöm...


Az elmúlt napokban többször is azon kaptam magam, hogy teljesen komfortosan érzem már itt magam és abszolút otthonosan mozgok a munkahelyen is, meg azon kívül is. Ez azért furcsa, mert itt sok minden nagyon más és nekem általában több időre van szükségem, hogy megszokjam az új környezetet. Lehet, hogy ez csak az első fellángolás, mindenesetre hihetetlennek tűnik, hogy még csak kb. egy hete érkeztem... Sok minden történt ebben a bő egy hétben és én is sokat haladtam, az tuti.


A munkahelyen olyan érzés, mintha minimum egy éve ott lennék. A projektek jó részét átlátom (kell is, a kolleganőm hamarosan elmegy egy hónap szabira), a csapattal teljesen jól elvagyok (bár még egy jó kis munka utáni sör nagyon hiányzik, nagyon várom ezért a Ramadan végét). A munka egy jó része rutin meló, amitől egy picit megijedtem az elején, de most már bejött egy-két itt-van-rengeteg-adat-segítsetek-mit-csináljunk-a-Kenttel-Libanonban típusú projekt amit azonnal meg is kaptam (ti. a főnököm elmondta, hogy a kérdéseim alapján, amiket kérdeztem ügyféltől a megbeszélésen, szerinte ezt inkább nekem adja mert én jobban meg tudom majd oldani...:) ami kihívás. A kolleganőmmel, Zainabbal tök jól elvagyunk, egész nap röhögünk, mesél Indiáról, én mesélek Olaszországról mert oda utazik hamarosan. Néha lemegyek a 10. emeletre cigizni és csacsogni egyet az office managerrel, Bryony-val, ő elmondja, éppen mi zajlik Dubai-ban illetve az irodában...tényleg elég komfortosan érzem magam itt :) A képek a mai csapat ebéden készültek (elbújunk a TV-szobában, a böjtölő kollégák egyre jobban szenvednek, így próbálunk nem feltűnően enni-inni):





Most, hogy a lakás-téma elintéződött (tegnap voltam a főbérlőnél, befizettem az első havi bért, 2 órán keresztül beszélgettünk így nem lesz gond a haverkodással vele se) gondolkodtam, hogy mi legyen a beilleszkedési projekt következő pontja. Úgy döntöttem, az ismerkedés lesz a következő prioritás :) ... a bankszámla és jogsi ügyintézés majd ráér a jövő héten... így hétfő este felmentem pár weboldalra és feljelentkeztem fórumokra meg csoportokba, ahol a Dubai-ban élő külföldiek tartják a kapcsolatot. Rengeteg féle szerveződés van, a könyvklubtól a közös mozizós csapaton át a közös sivatagtúrákig, úgyhogy gyorsan lecsaptam a lehetőségre. Az egyik fórumon láttam, hogy szerveznek másnap (kedden) Iftarozós hajókázást az öbölben, gyorsan kapcsolatba léptem velük hogy bár a jelentkezési határidő elmúlt, én részt szeretnék venni, így tegnap este voltam is hajókázni!


Teljesen jól sikerült ez az Iftar-túra. Kb. 30-an voltunk, vacsora is volt de persze a fókusz az ismerkedésen volt (még hülye játékok is voltak, hogy azok is bevonódjanak akik egyébként nálam kevésbé nagydumások...). Meg kell állapítanom, hogy a várakozások szerint az itteni ex-patek egy jó része valóban bankár....rengeteg pénzügyes volt, az tuti, de mellette tanárok, vállalati jogászok, ingatlanosok (of course), egy hegedűművész, pár turizmusban dolgozó stb. sokan Európából, páran USA-ból és Ausztráliából, és persze az arab világ különböző pontjairól. Alig tudott minket a hajó személyzete lerugdosni a hajóról a végén... következő buli már Ramadan után (remélem ott már lesz tisztességes pia is, 9 NAPJA NEM ITTAM ALKOHOLT). All in all, kellemes este volt.





Ma megkaptam a letelepedési engedélyt (eddig ideiglenes munkavállalási engedélyem volt) - így mostantól hivatalosan is Egyesült Arab Emirségek-beli lakos vagyok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése