2009. szeptember 22., kedd

Eid Mubarak! *

* Eid Mubarak, köszöntésben: Áldott Ünnepet!


Négynapos hétvége!

Gyorsan el is múlt….



Furcsa ez a bizonytalanok vagyunk – kell-e jönni vasárnap dolgozni - vagy meglátják az újholdat dolog. Mindenki úgy búcsúzik csütörtökön, hogy jó hosszú hétvégét, aztán ki tudja, lehet, hogy vasárnap már újra találkozunk, hogy utána hétfőn elmenjünk megint két napra pihenni (ld. Ramadan vége, előző bejegyzés).



Egyébként ezen a hétvégén sokan el is utaznak (hihetetlen olcsók innen a repjegyek, az egyik lakótársam elment a hétvégére Tájföldre 1000 Dirhamért (50 ezer forint)… úgyhogy a következő hosszú hétvégén én is utazom, pláne hogy akkorra már megkapom a fizetésemet is.



Gyakorlatilag egész hétvégén punnyadoztam. Az elején tele voltam tervekkel, hogy mi mindent fogok megnézni, aztán ezeket elvitte a lustaság és Dan Brown új könyve, amelyet persze muszáj volt azonnal egyben kiolvasnom… Csütörtök este ismét voltam Barbiéknál kártyázni, megint tök jól éreztem magam (és Barbi szobatársa segített beállítani az internetet, úgyhogy all respect). Pénteken délután találkoztunk Barbival, és elmentünk… metrózni! :)




Előbb körbesétáltuk a Mall of the Emirates-t, és többek között megnéztük kívülről a Ski Dubai-t is. Hát tényleg nem semmi… bent havas táj, sífelvonók, gyereksarok szánkóval, jégbár, ... körülötte pedig a bevásárlóközpont. Nem mentünk be (de persze ezt ki kell majd próbálnom, már csak azért is…) de megfigyeltük az öltözőben, hogyan veszik az emberek magukra, akár a tradicionális öltözékükre is az overallt meg a síbakancsot. Vicces a kontraszt.


A pálya egy része, a plázából:




Havas táj....





Az egyik sífelvonó:




Kívül, a sípálya bejáratánál pedig van egy kávézó, kvázi „hütte” ….




( a tűz igazából egy TV képernyője, de jó az illúzió)





Ezután elmentünk metrózni. Én vettem is gyorsan egy feltöltő kártyát, hátha elkészül az én metró állomásom is egyszer, és akkor majd jól elkezdem használni rendszeresen. Aranykártyát akartunk venni, az első osztályra, de sajna csak bérletet lehet oda venni….

Látszik még minden alkalmazotton, hogy baromi izgatott, versenyeznek a peronőrök meg a metrórendőrök, ki adjon tájékoztatást (engem még az előző alkalommal köszöntött is egy hosztesz a kocsiban…) és az utasokon is látszik egyébként, hogy mindenki turistáskodik, fényképezget, nem épült még be a metrózás a napi rutinba.






Kapaszkodik a metro a következő állomáshoz:




Ebben a képben minden összejött... kilátás a metróból (mecset, naplemente, Burj Al Arab, Jumeirah Hotel (= a hullám))



Az utazás egyébként eseménytelenül zajlott. 10 percre ugyan megállt a kocsi egy megálló előtt, de aztán elhárították a malőrt (mondjuk az a 10 perc is elég volt, hogy egyesek beparázzanak, és nem is csodálom.). Itt álltunk:




Barbi és a tevék a metrómegállóban:


Óriásvigyor a Union Stationnél:



A következő megálló.... (angolul is kiírják ám, váltakozik a kettő...)



Este utána elmentünk Barbi egy barátnőjéhez, Andihoz, dvd-ztünk és kínait rendeltünk. Andi egyébként egy olyan házban lakik, ahol két másik magyar is, átkopognak egymáshoz lisztért meg Piros Aranyért :)…kellemes, nyugis este volt.



Szombaton egész nap itthon voltam, olvastam, úsztam, aludtam. Délután úgy volt, elmegyünk nézelődni egy picit a régi részbe, de végül elmaradt… Helyette bámészkodtam, nézegettem az eget, de nem láttam a holdat. A sajtóban ugyanakkor bemondták, hogy megvan, holnaptól van Eid, úgyhogy megnyugodtam :)



Vasárnap este kihasználtuk az első adandó alkalmat, és elmentünk bulizni! Barbi már kora délután hívott izgatottan, hogy megyünk – ő már hihetetlenül várta, Ramadan alatt egy korty alkoholt sem ivott. Este fél 11-kor találkoztunk Barbival és két barátnőjével. Felmentünk Barbihoz inni, majd fél 1 környékén elmentünk a helyre, amely mindenki szerint Dubai legjobb helye - el nem tudom képzelni, mitől ennyire népszerű, ugyanis végül nem láttam, nem jutottunk be… Fél óra sorban állás után elkezdtem unszolni a többieket, hogy a mellette levő hely, ahol nem áll ekkora sor, pont jó lesz. Bementünk, és pont jó lett. Kb. másfél órát táncoltunk, mert fél 3 után már vége volt a bulinak (itt 3 körül már nagyon sok helyen vége az éjszakának), de az a másfél óra nagyon rendben volt (és sajnos jelentek meg róla a Facebookon képek másnap….)



Hétfőn aztán a lustulós hétvégémre rápihentem egyet.



(bocsi a formázási gubancokért ebben a postban. Anomáliákat észlelek a blogger.com-ban, ezt a cikket is óriás áldozatok árán küzdöttem fel...)


1 megjegyzés:

  1. Borisz!

    A sielést próbáld ki! Tők szupi.
    Én spec halálra röhögtem magam, mikor az arab csókák próbálkoztak lecsúszni .-)
    Aztán meg néztek, mint a moziban, mikor "szőkén" elsuhantam mellettük !

    VálaszTörlés