2011. augusztus 13., szombat

Az utazás bölcsebbé tesz?


Pár hete olvastam egy Lonely Planet cikket arról hogy az utazás szexibbé-vonzóbbá teszi az embert, jót röhögtem rajta (persze kb. arról szólt, hogy a csajoknak nagyon bejön, ha a randin a laoszi kirándulásodról beszélsz). Ugyanakkor bevallom, élt bennem egy elképzelés arról, hogy az utazás "bölcsebbé" tesz.. hogy minél többet látsz a világból, annál jobban megérted az embereket, annál toleránsabb leszel és annál inkább nyitott más kultúrákra…. egy múlt heti incidens durván kizökkentett ebből a rózaszín felhőből. Egy kedves ismerősöm, Fatima meghívott indiai iftarra, gyakorlatilag két napon keresztül főzőtt, hogy meghívja kb. 8 ismerősét, és igazi indiai vacsorát kerített, 4-5 előétellel, egy sor főétellel, desszertekkel (mindezt úgy főzte, hogy közben végig böjtölt - és semmit nem sózott el). A meghívottak között volt Josh, egy német srác aki egyben Couchsurfing-legenda. Már hallottam róla előtte, CS-nagykövet mindenhol ahol él, van vagy 300 referenciája, többször beszélt a német TV-ben a CS-ről, volt vagy 50 országban már, huszonegy évesen Németországból elstoppolt Irán és Pakisztán határáig meg vissza úgy, hogy egy fillért nem költött utazásra sem szállásra…. szóval lelkes voltam, hogy micsoda kulturális insightokat fogok itt most hallani. Hát hallani hallottam de eléggé elszomorított… Josh elkezdte mesélni, hogy szervezett egy bulit itt Dubai-ban, de elszúrta, mert túl sok filippinót hívott, azok meg, hát tudjuk, hogy milyenek (lenéző mosoly), aztán voltak ott indiaiak is (és hát tudjuk, a részeg indiaiak meg a filippínók együtt nem jó párosítás), megjelent pár arab, azok persze kanos állatok és csak a csajokat akarják felszedni, ahhh…. Josh következő alkalommal szigorúan európaiakat fog a bulijába meghívni. A beszélgetésbe aztán 1-2 másik, egyébként intelligens ember is becsatlakozott, ami még jobban megijesztett.

Be kell vallanom, interkulturális navigátorként csődöt vallottam, nyílt vitát nem akartam kezdeni Fatima miatt, aki szívét-lelkét beletette a vacsorába és nem akartam hogy vitába forduljon az este. "Powerful question" meg hirtelen nem jutott eszembe, nem is tudom, hogyan áll neki az ember egy ilyen sztereotípia-orgia kibogozásának. Úgyhogy amikor észrevettem, hogy Akram is mellettem már robbanásközeli álapotban van, szépen leléptünk. Fatimának pedig elmondtam, hogy rá való tekintettel most nem, de következő alkalommal beszélek Josh-sal. Reméljük akkorra eszembe jut egy jó rávezető kérdés. 

1 megjegyzés:

  1. Powerful question: Akkor te most tényleg utálod az indiaiakat??? (naiv szempillarebegtetéssel kísérve) :))))

    VálaszTörlés