2011. augusztus 27., szombat

Ez a Ramadan is elmúlt...

Hihetetlen, hogy már majdnem elmúlt a Ramadan (ahogy öcsém mondaná, "EZ IS ELMÚLT..."), jövő héten lesz a szent hónapot lezáró-ünneplő Eid as Fitr és azzal együtt hosszú hétvége. 

Tök sokat olvastam a Ramadannal kapcsolatban idén is (már amennyit tudtam a meló mellett, idén konkrétan este 7-ig tartott az átlagos Ramadan-munkanapom...), ez talán az egyik legkeményebb cikk... kint dolgozni az építkezésen a 45 fokban és böjtölni... nem semmi:


Idén sem sikerült egy egész napot böjtölnöm... bár kétszer fél nap megvolt. Egyik reggel Abu Dhabiba kellett mennem a magyar nagykövetsggre, ekkor kb. 5 órát voltam étlen-szomjan, meg is fájdult a fejem. Tegnap pedig mindenfelé mászkáltam, amikor délután rájöttem, hogy reggel óta nem ettem és már órák óta nem ittam, így úgy döntöttem, akkor már kibírom az imáig. 
(két barátom két lakás közötti költözés miatt most nálam lakik pár napot, ők böjtölnek és így én is próbálok nem túl feltűnően enni- inni, nem mintha zavarná őket de mégis, nem akarom még nehezebbé tenni a dolgukat). Az éhség egy dolog, de a szomjúság ebben a melegben nagyon durva... estére már hihetetlen idegesítő lett, így én is könnyen irritálható lettem :) - le a kalappal azok előtt, akik végig böjtölik a napot és mégis tök nyugisak, nem véletlenül mondják, hogy a Ramadan türelemre tanít.

A böjtölésem és az itt lakó haverok tiszteletére ma "magyar iftar" lesz, konkrétan marhapöri (életem első marhapörije, nagyon izgatott vagyok - apu skype-on mindent elmagyarázott... csak nehogy elfelejtsem hogy nem szabad bele bort öntenem :) A desszert sajnos brownie lesz... mondjatok már olyan magyar desszertet, ami nagyon egyszerűen elkészíthető (tehát nem zserbó és társai).

*update* a marhapöri egész egyszerűen zseniális lett. Apja fia...



2 megjegyzés:

  1. gondoltam rá, sajnos a mák kábítószernek minősül.... lehet hogy a diósat megpróbálom viszont!

    VálaszTörlés