2010. február 27., szombat

Mahmovies! - India est

A Mahmovies - ingyen mozi és koncert programról már meséltem, és annak idején elhatároztam, mindegyik vetítésre el fogok menni. Munka miatt végül az 5-ből 2 jött össze. De ez a második is legalább akkor élmény volt, mint az első.

Ez a vetítés is a Music for the Eyes sorozat része, úgyhogy a zene és a film kapcsolatát elemezte. A film egy Sita Sings the Blues című animációs film és egyben mash-up; a rendezőnő egymás mellett meséli, illetve vegyíti a Ramajanat és saját félresikerült kapcsolatának történetét. Közben többféle animációs stílust használ és különféle zenebetéteket, pl. Sita, Ráma herceg szerelme 1920-30 as évekbeli blues dalokat énekel végig, innen is a cím.




Nagyon más és nagyon érdekes, tényleg. Ingyen letölthető! Az alkotó engedélyével.
Ennek eredményeképp teljesen rákattantam az animációs filmekre (azóta láttam egy még jobbat).

A film utáni koncert egy egyedülálló kezdeményezés volt. Meséltem már biztosan az építőmunkásokról, akik gyakorlatilag az egész várost építették, ugyanakkor a város külső részein található munkatáborokban élnek és szinte sohasem találkozhatunk velük, ugyanis általában nem engedik be őket a plázákba vagy a metróra, a "mi kényelmünk" érdekében. Pár évvel ezelőtt egy helyi reklámügynökség elkezdett tehetségkutató versenyeket szervezni a munkatáborokban, ez a Megasztár építőmunkásokra szabott verziója, és célja "csak" annyi, hogy szórakozzanak egyet, az építés - pénz hazaküldés - munkatáborban alvás hármasán túl valami másról is szóljon az életük. Tök jó kezdeményezés szerintem.

Dubai most először ismerkedhetett meg ezzel a kezdeményezéssel, összegyűjtötték a legutóbbi verseny fordulók győzteseit (9 embert, főleg Indiából, Nepálból, Pakisztánból és Sri Lankáról) akik most először színpadra álltak és koncertet adtak nekünk. Jópofák voltak, nagyon izgultak de óriás-hangulatot teremtettek. Egyesével felálltak, bemutatkoztak, "XY vagyok, Nepálból jöttem, én építettem a Mall of the Emirates sípályáját és a Four Points Sheraton Hotelt" - majd elénekelték kedvenc Bollywood - slágerüket. Persze amatőrök és a koncertnek sem az volt a célja, hogy valódi művészeti élményben részesítsen, hanem hogy egy rövid időre hidat teremtsen. És örülök, hogy ott lehettem és azt érezhettem, hogy igenis van szíve ennek a városnak. És bár egyébként is tiszta a lelkiismeretem azzal kapcsolatban, ahogy az ázsiai munkásokkal bánok a mindennapokban, azért hazafelé még a szokásosnál is kedvesebb voltam a taxissal. Remélem nem csak rám volt ilyen hatással az este.

Az eseményhez kapcsolódó cikk, és kis film:
http://gulfnews.com/news/gulf/uae/general/workers-become-stars-of-the-night-in-al-quoz-competition-1.585489

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése