2010. június 26., szombat

City of Life

A héten megnéztem a City of Life-ot, amely azt hiszem, az első igazi Emirati film ever - és Dubai-ban játszódik.





Már nagyon vártam, kíváncsi voltam erre a filmre. Egyrészt persze érdekes felismerni az összes helyszínt, érdekes mások szemével nézni ugyanazt a várost és már értelmezéssel találkozni - és mindenek felett érdekes olyan valóságokkal találkozni, amelyek az én mindennapjaimból teljesen kimaradnak. A film egy gazdag helyi csávó, egy szegény helyi csávó (nem is tudtam, hogy van ilyen), egy indiai taxis és egy "nyugati expat" dubai-i életének összeszövődéséről szól, és már a film előtt olvastam a kritikákban, hogy mennyire valósághű, ahogy a különböző szereplők mindennapi életét bemutatja. Mindent összevetve, egész jó film, nem lesz a kedvencem - de főleg amiattl, hogy itt élek, mindenképpen érdekes és örülök hogy megnéztem.

Azért annyira furcsa egy város ez. Nekem fogalmam sincs, hogyan él (hol él, miből él, mit csinál) egy helyi, egy indiai taxis vagy kisegítő, az ő valóságuk teljesen elkülönül az én életemtől és ez a filmből is világosan kiderül. Hát most legalább a filmből kaptam egy kis ízelítőt abból, hányféle különböző élet fér meg itt egymás mellett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése