2011. január 22., szombat

Kalandok itthon


Dubai-ba visszatérve elhatároztam, hogy idén többet fogok mászkálni és felfedezni... mégiscsak nonszensz, hogy ide-oda utazgatok, közben pedig a szomszéd kerületet még nem fedeztem fel. Így a hazaúton, a bécsi reptéren, megvettem a Lonely Planet Dubai City Guide-ot - másfél év után.... és most azt nézegetem és hétvégei nézelődéseket tervezek.

Január első hétvégéjén a dubai-i Couchsurfing csapat szervezett egy óriási sétát Deirában és Bur Dubai-ban, azaz a régebbi részeken. Ugyan már ezerszer jártam ott - sőt, minden vendégemet elviszem oda - úgy döntöttem, csatlakozom, hátha látok új dolgot is. Szinte csak új dolgokat láttam. Ez a séta vezetett el többek között a már említett halpiachoz is, de a már ezerszer látott Gold Souq-ban is sikerült újdonságokat felfedeznem. Borzasztóan élveztem.

Deira, péntek délután... krikettező danik:




Arany piac és szokásos sürgés-forgás:


Csacsogás a lehető legjobb helyen:


A Creeken kikötött dhow-k:




Punnyadás a hajón...:




Abrázás a Creeken-en. Homályos lett a kép, de mennyire vicces, hogy én őt fotózom, ő meg minket talált érdekesnek...


A Dubai Creek. Végre valahára egyszer világosban látom:


Bastakya és Textile Souk:



Mint kiderült, Bur Dubai-ban található egy hindu szentély. Természetesen bementünk, és ugyan kisebb, tisztább és modernebb, mint az indiai út során látott szentélyek, de hangulatilag stimmel... itt is szórják a virágokat az istenekre (sőt, 4-5 alkalmazott pakolja az adományokat, kész manufaktúra), itt is kapsz szent puffasztott rizst a kijáratnál... nagy flash volt.



Csak számomra furcsa az asszociáció a Burj al Arab és a hinduizmus között?


A szentély-túránk alatt észrevettem, hogy egyesek a második emeletre mennek fel. Kiderítettem, hogy ott pedig gurudwara (szikh szentély) található. Természetesen már rutinosan felvittem a csapatot és elmagyaráztam, mi micsoda ott...



Emlékeztek a Delhiben készített gurudwarás fotókra?


A baldachin a könyvvel:


A sétát a Bastakyában és a Dubai Múzeumban zártuk... amikor először itt jártam, nagyon utáltam, most azt hiszem kibékültem vele.

Bastakya:


Aztán a séta után más ismerősökkel elmentem a Creek partjára vacsorázni... majd az estét karaoke-val zártam (a Facebookon borzasztó képek jelentek meg erről az estéről... pedig szinte alig ittam).

Kilátás az étteremből:


Híd és dhow:



A múlt hétvégén a Creekside Parkba vittem Aprilt és a couchsurfing vendégeimet, Martint és Carment. Ebben a parkban még sohasem jártam, egyébként is tervbe volt véve, hogy megnézem, ráadásul a múlt héten volt egy tipikus indiai ünnep, amikor a családok kimennek papírsárkányt eregetni, és a kollégáim megígérték, hogy sárkányok ezreit látjuk majd, ha pénteken kimegyünk ebbe a parkba. Úgyhogy fotózás-addikt April, Martin és jómagam nyálcsorgatva vonultunk ki a város másik végébe... és láttunk 1 db sárkányt.




Ettől eltekintve jó kis séta volt, nagyon szép helyen található a park, jó kilátással az Öbölre és a túlpartra, ráadásul élveztük a bámészkodást, a helyi és az indiai családok tömegesen piknikeztek mindenfelé.

April fotóz:



A Creek és a park:


Szeretem ezt a képet. Talán "Sürgősen vakációra kell mennem" legyen a címe:



Tömeg-grillezés:



A Creekside Park után a Ras Al Khor-ba mentünk, amely már ezer éve van a to do listámon... hát most ezt is megnéztem. Mint kiderült, a Dubai Creek vége egy közepes méretű mocsár, amely az idők kezdete óta a télire ideköltöző madarak menedéke (sőt, ha jól emlékszem, fontos állomás a Kelet-Ázsia - Nyugat-Afrika útvonalon), így a könyv szerint telente több, mint 250 madárfaj található meg itt, többek között rengeteg flamingó (a flamingó vándormadár egyáltalán? ha nem, akkor ők egész évben itt vannak...). Ahogy Dubai nő, lassan körbenövi ezt a területet - de a mocsarat védik, és ez ma már hivatalos madárrezervátum.

Az összhatás drámai:



Elől madárkák, hátul Emirates Towers:

A flamingók. Eszméletlen sokan voltak, ha ezt a képek nem is adják vissza:




Hazafelé úton sikerült elcsípni a naplementét....




Ennyit sikerült látnom eddig az új DXB- felfedező lendületemmel... már be vannak tervezve a következő programok is, többek között a teve-versenyt sem fogom kihagyni idén.

És egyébként ha hazamennék, szerintem megvenném a Budapest-útikönyvet és elkezdeném bejárni. Elképesztő, hogy mennyi felfedeznivaló van a lakóhelyünk közvetlen közelében.


3 megjegyzés:

  1. Éljen a szent puffasztott rizs!!

    VálaszTörlés
  2. A legjobb tippeket amúgy pont a külföldieknek adják Budapesttel kapcsolatban. Ha kinyitsz egy Time Out-ot, olyan infókat tudhatsz meg, mint soha.
    Én is sokszor gondolkodtam már, hogy "újra" fel kéne fedezni Budapestet.

    VálaszTörlés