2009. november 29., vasárnap

Fotózás

Teljesen rákattantam a fényképezésre. Persze már régóta imádok fotózni a magam kis béna szintjén (és aki már látott fél óra alatt 200 képet lőni, az tudja mennyire obszesszív tudok lenni), de most rájöttem, hogy szeretnék tényleg jó képeket készíteni. Asszem ez az egész a reggeli felkelésekkel indult, mert az utóbbi hetekben mindig akkor kel fel a nap, amikor felkelek, és ezért minden reggel készítek pár hajnal-fotót, pl:




Na szóval elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy elmegyek egy fotós tanfolyamra, hisz amikor nem dolgozom, éppenséggel ráérek. Úgyhogy nézegettem művészeti sulikat, és találtam egy egy hónapos, viszonylag megfizethető tanfolyamot. És ráadásul ismerem a fotós csajt, aki vezeti, az egyik kirándulásról (fura érzés volt máris átélni egy "kicsi a világ"-ot). Úgyhogy gondoltam, miért ne, és szerintem januárban tényleg elmegyek. Persze nem ettől fogok jó fotókat készíteni, de azért nem árt, ha megtanulom az alap funkciókat, mi az az ISO ésatöbbi.

Az egyetlen kis akadálynak az tűnt, hogy a tanfolyamra csak viszonylag komolyabb (digital slr) fényképezővel lehet menni, az én kis kompakt gépemen nem sok tanulnivaló van. Mesélem bent a cégben, hogy ez van, mire a főnököm, Nassim, boldogan felkiált, hogy jajj, hát ott porosodik a szekrényben a Canon EOS 450D az extra lencsékkel, kölcsönadja nekem határozatlan időre. Úgyhogy most lelkes vagyok, meglátjuk meddig tart a lelkesedés. Ha bejön a tanfolyam és ez a fotós téma és tényleg szeretek foglakozni vele, akkor majd valamikor jövőre megfontolom, hogy veszek én is egy komolyabb gépet. Addig nem.

Viszont elkezdtem szórakozni kompozíciókkal, és reggel meg úton melóba általában készítek egy-két képet, addig se unatkozom. Párat azért megosztok, ha nem is kép miatt, hanem mert legalább ad egy kis feelinget a reggeli rutinomból.


A reggeli kávé...



Női szekció a BKV buszon:


Reggeli "csúcsforgalom" a metrómegállóban:



És a kedvenc táblám az iroda melletti építkezésen:


Azóta - óvatosan - elkezdtem használni a nagy gépet is. Hát teljes amatőrként is teljesen odavagyok, mit tud. Például végre sikerült normális éjszakai képeket készítenem a teraszomról, mutatok két példát meg két reggelit is :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése