2010. július 10., szombat

Húsz perces strandolás


Tegnap estefelé nem volt olyan szörnyű meleg, és lementem a tengerpartra. Kíváncsi voltam, milyen meleg a tenger és milyen érzés benne fürödni, hát nekivágtam.


Először is, a tenger ugyanúgy néz ki, mint mindig, ugyanúgy hullámzik, ugyanúgy látsz halakat és az illata is hasonló. Emiatt még jobban meglepődsz, amikor besétálsz a termál-fürdőkhöz hasonló hőmérsékletű vízbe. Megpróbálsz uszkálni, de elég fárasztó, aztán a forró hullámokból is egy idő után eleged lesz, kijössz. Kint kb. 37 fok van (saccolom, annyi lehetett, most éppen 39 fok, "feels like 47"), és vacogsz. Nagyon furcsa 37 fokban vacogni. Megszáradsz, majd rá pár percre már ismét meleged van, visszamész a legkondiba.

Érdekes egyébként, a strand közönsége érzékelhetően megváltozott. A munkásokat annyira nem zavarhatja a meleg, és esténként kijönnek megnézni a naplementét.




Sokkal több arabot is látok (vagy inkább relatíve sokkal kevesebb európait), ők is kijönnek nézelődni, piknikezni a tengerpartra:


Gondolom, már ezerszer írtam, a meleg nem szörnyű, a pára viszont elég kellemetlen. Amikor kiviszem a fényképezőt, durván bepárásodik, ahogy a szemüvegem is. (Próba-kép a ház medencéjéről).



15 percet kellett várnom, mire kitisztult, mert ugye objektívet nem törölgetünk:


És egy esti kép a JBR-on, ez már nem az objektív, hanem a levegőben levő pára...



Egy pozitívum a páráról: egészen különleges színhatásokat és fényeket eredményez néha. Egyik este gyönyörűek voltak a fények, sajnos csak a naplemente végét sikerült elkapnom, mire hazaértem:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése