2010. július 17., szombat

Szex és Abu Dhabi

Muszáj volt megnéznem a Szex és New York 2-t, nagyon érdekelt, hogyan ábrázolják benne az UAE-t (szerencsére a film megértéséhez nem volt előfeltétel az első rész ismerete).

A filmet itt, az emirátusokban nem adták (sőt: betiltott film státuszt kapott), de persze Candy, a hamisított DVD-dílerünk le tudta szállítani a cuccot, közepes minőségben. Az, hogy a film betiltásra került, így utólag nem lep meg, nem is a sikamlósabb részletek miatt, hanem mert azért kihasználják az alkalmat, hogy kritizálják az itteni szokásokat - bár szerintem egyáltalán nem drámai a dolog. Ezért is van, hogy nem Abu Dhabiban, hanem Marokkóban filmezték, itt nem kaptak rá engedélyt. Amit azért picit sajnálhatnak - nem azt mondom, hogy szegényesek lennének a helyszínek, de azért nem ugyanaz (p. a szálloda , amelyben megszállnak, egyértelműen Emirates Palace - utánérzés (írtam már róla) de azért nem az). Látványosan nagyon odafigyeltek, hogy a részletek stimmeljenek (a pénz, a kaják, a souq, a taxi-tábla, az indiai személyzet stb.) Vicces, hogy az első alkalom, amikor teljesen egyértelmű volt számomra, hogy ez nem itt van, amikor kimennek a sivatagba, az itteni sivatag egyáltalán nem így néz ki! (eddig nem tudatosodott bennem, hogy sivatag és sivatag között is különbségek vannak). Még a tevék sem ugyanazok!

Ami a helyi szokások és emberek ábrázolását illeti, sokszor nem értettem teljesen egyet a levont konklúziókkal, ugyanakkor hitelesnek tartottam, ahogy külföldiként megfigyelik az itteni sajátosságokat, meglepődnek rajtuk, megpróbálják megérteni, stb. Hasonló gondolatok jutottak nekem is eszembe, és hasonlókat figyeltem meg az idelátogatókon is.

Láttátok a filmet? Kíváncsi lennék, Nektek mi a véleményetek a film alapján Abu Dhabiról és az ott élőkről!


1 megjegyzés:

  1. Szép, nagy és felesleges diszletként emlékszem rá, egy olyan plothoz amit nem írtak meg rendesen, de én ugye SATC fanatikus vagyok. A te rátekintésed sokkal izgalmasabb.

    Az egyetlen pillanat, ami nekem autentikusnak hatott, amikor Carrie először csodálkozik rá a városra és olyan mintha egy new-new-york lenne. Mert tenyleg ugy gondolom, hogy ott épül a világ leggyorsabban ma.

    De nem hiszem, hogy nagyon megeröltették volna magukat a szereotipiakat illetoket.

    A másik emlitesremelto gondolat a parkapcsolatok osszehasonlitasa, az azzal kapcsolatos attitudok kulonbozosege.

    Es valamiert nagyon merges voltam es talan vagyok is arra a jelenetre, amikor a nok leveszik a csuhajukat, es unneploben mutogatjak 30 evesen a valtozokorrol irodott konyvet valami sötét is pinceben. Pedig volt lehetoség ott is, de valahogy nem kaptak el soha igazan.

    NN

    VálaszTörlés