2010. március 26., péntek

Jacobs és Vuitton a padláson

Anyu megérkezése előtti héten egy este Christiannel és Donnával (ex) átugrottunk Al Karamába, a város egyik régi részébe. Karamát mindenki ismeri Dubai-ban (sőt, anyu Dubai-könyvében is megemlítik, mint javasolt program), egyesek imádják (Christian és most már én is), mások utálják (Barbi). Jellemzően indiaiak lakják, így hangulatilag megint csak olyan, mintha egy másik országban lennék turista, ugyanakkor esszenciájában tipikus Dubai: Karama hírhedt shopping negyed.

Chris és Donna már régóta mondták, hogy oda mindenképpen el akarnak vinni, és meg akarják mutatni a kedvenc indiai kifőzdéjüket a városban. A negyed ugyanis tele van kis kifőzdékkel, ahol 1 vagy két dirhamért kapsz egy tál curry-t, és a menün semmit sem értesz mert angol fordítás nincs, de rábízod magad a sorsra és berendelsz valamit, aztán szerencsés esetben utána rájössz, hogy mit ettél. Az ilyen kis kifőzdék természetesen népszerűek a helyiek körében (a helyi alatt most kivételesen a negyedben élő indiai közösséget értem, és nem arabokat), a nyugati expatek körében pedig ismeretlenek. Nem is tudom, Donnáék hogy találtak rá, mert azért ők is óvatosak az ilyen helyekkel - voltak már ételmérgezéses halálesetek Dubai-ban, nem egyszer...

Szóval Karama. Emberek az utcán élik az életüket, vonulnak és kirakatokat nézik, száriba öltözött nékik csacsognak a parkban, biciklis emberek köszönnek a járókelőknek és az ember személyes zónája 1 cm-re zsugorodik és mindebben a kavalkádban az egymás iránti jóindulat és ez együtt-élés öröme szinte kézzel tapintható.

Christian és Donna helye bezárt. Nem tudtunk rájönni, hogy az egymás mellett álló 5 egydirhamos kifőzdéből miért pont ez megy tönkre (pláne, hogy Donna és Chris szerint ez volt a csúcs - nem mintha lenne viszonyítási alapjuk). Kis tanakodás után az óvatosság mellett döntöttünk és az utca legdrágább helyének kinéző étterembe mentünk. Itt 10 dirhamért adtak egy tál ételt (a napi Cézár-salim a munkahelyen 20 dirham). És azért ez is autentikus élmény volt: a randomszerűen beválasztott fogások (na jó ez nem igaz, mindhármunknak vannak kedvenc indiai kajái, azok is benne voltak) isteniek, a pincérek pedig szinte túlzóan kedvesek voltak, úgyhogy egyáltalán nem csalódtunk a helyben.





Amiről Karama híres, az a bevásárlóközpontja. A negyed közepén található a Shopping Center, amely egy hosszú, U alakú egyemeletes épületsor és kb. bazárként funkcionál. Karama a bóvli és a hamisítvány, pontosabban - egy helyi eladó szavaival élve - a "genuine fake" azaz a valódi hamisítvány cuccok fellegvára, és mint ilyen, hihetetlenül szórakoztató. Elkezdtünk vonulni a shopping centerben, közben persze mindenki megszólít és a boltjába invitál "Looking is free, looking is free!", "Sir, you're so sad you don't have a watch?" ésatöbbi. Először csak nézelődni akartam, aztán amikor elkapott a feeling, akkor elkezdtem vadul keresni egy olyan gusztustalan pólót, amelyik már szép, és végül egy lealkudott övvel, egy hamutállal és 8 DVD-vel távoztam.
Hamar rájöttem, hogy itt a kereskedelem két szinten zajlik, vannak a legális cuccok a földszinten (ruhák, köztük teljes boltok csak "Lacoste" és "A&F" stb cuccokkal). Aztán vannak az illegális dolgok, köztük az órák és a DVD-k, ez esetben az embert elkapják egy sarkon, és felviszik egy kis zugba valamelyik padláson, és megmutatják a kínálatot. Zseniális.







Donna már szenior Karama látogató, és pontosan tudja, mit hol talál meg. Rá volt kattanva egy Marc Jacobs táskára, és mindenképpen meg akarta szerezni. Szóval bemegyünk egy táskaboltba, körbenéz, odaköszön a boltvezetőnek, és elkezd kacsintgatni, hogy a "másik" (jelentőségteljes pillantás) boltot is meg szeretné nézni, mert tudja, hogy Marc Jacobs ott van. Aztán az eladóval túlesnek a kötelező csacsogáson, igen, voltunk már itt, de azóta átfestették a boltot stb. - majd a csávó elindul, hogy megmutatja nekünk a "másik" (jelentőségteljes pillantás) boltot. Átmegyünk a szomszéd boltba, amely pólókat árul, bemegyünk a próbafülkéjébe (négyen egybe), kiderül hogy a próbafülkében a tükör egy titkos ajtó, kinyitja, átlépünk a tükör keretén (eszembe jut Lewis Carroll) felmegyünk egy falépcsőn, a padláson vagyunk, görnyedt háttal (alacsony tető) megyünk vagy két-három boltnyit a padláson. Egy nagy kanyar, egy lépcső le majd megint fel, és ott, az egyik padláson, megpillantjuk a készletet: Marc Jacobs és Luis Vuitton halmokban, párszáz dirhamokért. Donna állítja, hogy ezek nem hamisítványok hanem lopottak, azért rejtegetik őket, a kollégám szerint meg csak ezek a márkák kevésbé megértőek :) a hamisítással szemben - én nem vagyok szakértő, de én is erősen kétlem hogy igaziak lennének, de nem is ez a lényeg. Itt venni táskát legalább akkora vásárlási élmény, mint az Opera mellett. Más élmény, de ugyanannyira maradandó.

Vettem egy övet és lealkudtam az árából 20 perc alatt 5 (!!) dirhamot. Annyira élveztem. Aztán bevásároltunk hamisítvány DVD-ket (itt ismét padlásra vitt minket egy másik csávó, leültetett minket fotelekbe és elénk tett 1-1 ládát, egyenként több száz DVD-vel), és amikor megkérdőjeleztem "az áru" minőségét, előkapott egy mobil DVD lejátszót és megmutatta a cuccot. Mintha más árut teszteltem volna...


Végül sikerült egy hamutálat is találnom az egyik giccs-boltban. Mindenfelé fedeles (olyan nagy gombos csikk-bepörgetős) hamutálat kerestem mert szeles a teraszunk és itt megtaláltam. Szörnyű a design de most már kezdem megszeretni :)


Hát így zajlott a látogatásunk Al Karamában. Kb. 11-ig "shoppingoltunk" teljes extázisban. Ja, persze végül csak én vettem valamit (a fentieket). Donna nem találta meg a táskát. A kínai újév miatt nem volt jó a mostani felhozatal. Hát ekkor tudtam meg, hogy a kínai újév milyen negatívan befolyásolja az Al Karama-beli luxus cikk kínálatot.

1 megjegyzés:

  1. Hát ez hihetetlen, nagyon jó élmény lehetett! :-) Az indiai kaják pedig nyámi :-))

    VálaszTörlés