2011. február 5., szombat

Al Ain


A teveverseny (pontosabban: edzés) után Al Ainben töltöttük a napot. Egyszer jártam már itt, és írtam is róla: Al Ain egy óázis Abu Dhabi emirátusban. Ezt a várost is lakják külföldiek, de azért jóval "helyibb" feeling, mint Dubai.

Tyson, a haverom az al ain-i Etihad repülőbázison dolgozik (pilóta-oktató), és tegnap egész napos légi show volt náluk. Kimentünk, nézelődtünk... érdekes volt, bár ez nagyon nem az én műfajom. Ráadásul előző éjjel három órát aludtam (buli este + koránkelés a tevék miatt), így én végül fél óra után meguntam és két órát aludtam a kocsiban...isteni volt.

Kiállított masinák (Tyson ezen a kis repülőn oktat):




Top Gun:



Az UAE hadsereg standja. Persze muszáj volt felállítaniuk egy mobil szökőkutat.



A hadsereg képviselői - és a kontaktusszám-generáló sólyom:



Elég szürreális volt a helyszín. Elől repülő felszállópálya, hátul a sivatag vörös dűnéi:



(a pálmafa-sor mesterségesen öntözött, persze.)

A helyiek is élvezték a bemutatót:





Helyi katona-néni őrzi a rendet:




Cuki:



A légibemutatónak az a része, amikor nem aludtam (akkor ébredtem fel végleg, amikor a bombázást mutatták be).





Az Air Show után körbejártuk Al Aint, és felmentünk a városka mellett álló hegyre, a Jebel Hafeetre. A hegy lábánál egy természetes, meleg vizű kénes forrás található, körülötte pedig (gyanítom) mesterséges rét, amely a helyieket tömeg-piknikre ösztönzi. Komolyan mondom, nem értem, hogyan tudják ezt élvezni, ilyen népsűrűség mellett?


Mondanom sem kell, mindenki tökéletesen felkészülve érkezik a piknikre, terítő, fazekak, termoszok... vagy éppen 5 gallonos vizes palack:


Asszonyok és gyerekek:



Jebel Hafeet egészen meglepő hegy, amely egyik pillanatról a másikra nő ki a teljesen sík sivatagból. 1240 méter, mészkő, fantasztikus szikla-formációkkal. Vadonatúj - ám kanyargós - kétsávos autóúttal a tetejéig, hisz egy sejknek van itt egy nyaralója - meg egy szálloda is persze.
Ez a kilátás a tetejéről:


Az ott a háttérben a sivatag. Látszanak a homokdűnék!! Zseniális.




A szálloda:


A szálloda négycsillagos, amelyet enyhén rendellenesen jelez is:


Szerintetek, ez az ember belegondolt abba, hogy mit beszél?


Az étterem terasza... nem rossz kilátás:




Itt építettek egy kisvasutat. Sohasem nyitott ki, mert nem felelt meg az alapvető biztonsági előírásoknak (talán elfelejtették lecsekkolni az előírásokat, mielőtt beleöltek egy kisebb vagyont.)


A végtelen sivatag... elől négyzet alakú területeken művelnek (talán datolyapálma-farm?), hátul látszik: az autóút nem túl kanyargós:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése